Reklambyrån Impera i Örebro har nyanställt fyra personer inom området digital marknadsföring. – Vi har utvecklat vårt erbjudande inom datadriven marknadsföring för att möta efterfrågan, säger Dan Berggren, strateg på Impera. Och när vi nu också kopplar på budskap och positionering kan vi ta ett mer komplett grepp om den växande och spännande marknaden.
De fyra specialister som Impera anställt är Magnus Dahlberg. copywriter och PR-konsult. Han har en lång erfarenhet från reklam- och journalistbranschen, senast som copywriter på Care of Haus och radiojournalist på Sveriges Radio. Marcus Bjering är ny webbanalytiker. Kommer närmast från Precis Digital. Marcus leder Imperas satsning inom datadriven marknadsföring. Eric Gestrinius har anställts som webbanalytiker och controller. Tidigare var han ekonom på bland annat Regionförbundet Örebro län och Atlas Copco och Emelie Borg, webbanalytiker.
Impera har idag 25 anställda och samarbetar med kunder över hela Sverige.