Örebro Hockey har anställt Johan Arvidsson som ny kommunikationschef med fokus på digitala kanaler. Samtidigt som Filip Nyängen lämnat sin tjänst som press- och medieansvarig väljer Örebro Hockey att satsa på en ny övergripande kommunikationsroll med tydligt fokus på innehåll i digitala kanaler och varumärkesbyggnad i sociala medier.
34-årige Johan Arvidsson, redaktör på SVT Örebro, anställs och får även en profilerad roll i klubbledningen.
– Det ska bli inspirerande att fortsätta utveckla Örebro Hockeys digital mediahus och extra kul att Örebro Hockey prioriterar värdet av att bygga relation med sina följare i olika kanaler. Mycket görs redan väldigt bra. Inte minst på Instagram med snabbt över 11 000 följare och genomslaget för Hudashow, säger Johan Arvidsson.
– Nu handlar det om att utveckla innehållet på de olika digitala plattformarna och hitta nya vägar att synas på. Ju närmare laget vi kommer – desto mer intressant blir förstås innehållet, säger Arvidsson, som har 17 år bakom sig som sportreporter på bland annat Nerikes Allehanda, Sportbladet, TT och tidningen Folket i Eskilstuna. Han har bland annat bevakat SHL, Tre Kronor och NHL.
Källa: Örebrohockey.se