Nu lanseras Digitalakademin i Örebro – så blir företag bättre på nätet

Digitalakademins mål är att svenska företag ska bli bättre på att utnyttja digitaliseringens möjligheter. På tisdag är det premiär för akademin i Örebro.

”Genom Digitalakademin kan företagare lära sig att bli mer framgångsrika på nätet. Google och Almi vill stärka konkurrenskraften hos svenska företag genom att erbjuda kostnadsfri utbildning. Den består av fyra utbildningstillfällen”, skriver Almi i ett pressmeddelande.

Målet är att utbilda minst 5000 svenska småföretagare under 2015 och 2016 över hela landet. Varje utbildningspaket inleds med en inspirerande kickoff där företagare får möta både experter och andra företagare.

Den 26 januari är det premiär i Örebro. Då deltar IrenLejengren, Regionråd och Ordförande för Nämnden för regional tillväxt, och Billy Bergåker, VD Almi Företagspartner Mälardalen,som kommer att ta upp hur de ser på regionens digitala framtid. Anders Lidström, Google och Lars Mårdbrant, Almi Företagspartner berättar mer om Digitalakademin. Linus Wickberg, Mediakonsulterna, går igenom innehållet i de fyra modulerna och om digitaliseringens möjligheter för företag. Dessutom medverkar de lokala företagen EcoGuard och EasySale. Moderator är Frida Boisen, journalist och sociala medier-expert.