Sju av tio av Länstrafikens resenärer tycker att det är enkelt att köpa biljett. Det visar en ny sammanställning ur Kollektivtrafikbarometern 2015 som publiceras i dag.
– Det här är ett kvitto på att resenärerna uppskattar det nya biljettsystemet som vi införde i november 2014. Idag kan resenärer köpa biljett på flera olika sätt, till exempel via mobilappen och webbshopen som är tillgängliga dygnet runt, säger Thony Lundberg, trafik- och marknadschef på Länstrafiken Örebro.
– Undersökningen visar också att resenärerna är fortsatt nöjda med Länstrafiken. 83 procent är nöjda med sin senaste resa. Här ligger vi i nivå med övriga landet, som ligger på 81 procent.
Minst nöjda är resenärerna med informationen vid förseningar och stopp. Endast en av fyra, 26 procent, är nöjd med den typen av information.
– Vi ser en viss ökning av andelen resenärer som är nöjda med informationen vid förseningar och trafikstörningar 2015 jämfört med 2014, då siffran var två procentenheter lägre. Det är dock fortfarande för många som inte är nöjda. Vi jobbar aktivt med att förbättra vår information till resenärerna, säger Thony Lundberg, trafik- och marknadschef på Länstrafiken Örebro.