Strateg upp på pallen i Årets byrå

xpkuxpdb21jcctbx0fe7 (2)

På torsdagskvällen, den 11 februari, utsågs vinnarna i Årets Byrå. Efter sex år i rad som nominerade blev det en tredjeplats för Örebrobyrån Strateg.

– Det känns extra bra eftersom det är kunderna som avgör, säger Fredrik Vannestål som är vd på Strateg.

Årets Byrå är den årligt återkommande branschstudien som visar hur nöjda Sveriges kommunikationsköpare är med sina byråer. I bedömningen får byråernas största kunder dels svara på en enkät, dels intervjuas om vad de tycker om sin byrås arbete utifrån en rad olika kriterier. Strateg tävlade i kategorin för reklambyråer med en intäkt på 25–50 miljoner tillsammans med sju andra byråer. Och när kunderna hade sagt sitt fick Strateg alltså gå upp på prispallen.

– Jag är så sjukt stolt över alla duktiga Strateger. Det här är ett kvitto på att det vi gör är riktigt bra och framförallt på att vi gör våra kunder framgångsrika, säger Fredrik Vannestål.

Strateg grundades för 30 år sedan och har kunder runt om i hela landet. De senaste åren har byrån bland annat knutit till sig kunder som Teracom och Garageportexperten. Strateg har idag 42 anställda och snart ännu fler.

– Vi jobbar ständigt med att utveckla och stärka vårt erbjudande och söker just nu sök- och konverteringsspecialister. Vi har även utökat vår analys- och researchavdelning nyligen, att mäta effekten av kommunikationen blir allt viktigare, säger Fredrik Vannestål.

På bilden ses ”Strategerna” Henrik Josefson, Malin Pettersson, Henrik Herko och Tim Hultstrand.