Marknadsföringstävlingen Strateg Case Challenge är tillbaka och arrangeras idag den 13 april på Örebro universitet. Precis som förra året tävlar kommunikations- och ekonomistudenter vid Örebro universitet om att presentera den bästa idén på ett skarpt case, för en riktig kund.
I år är det WER, en agentur och grossist inom verkstads- och tillverkningsindustrin, som utmanar studenterna att på bara en dag leverera en kommunikationslösning.
Kommunikationsbyrån Strateg i Örebro lanserade redan förra året – tillsammans med elevsektionerna Corax och Sesam på Örebro universitet – den kreativa marknadsföringstävlingen Strateg Case Challenge för att öka integrationen och samarbetet mellan universitet och näringsliv.
Upplägget går ut på att studenterna ska ta sig an ett skarpt case från en Strateg-kund. Fjolårstävlingen var en succé och årets kund WER hörde av sig till Strateg bara dagarna efter förra årets tävling var avslutad för att anmäla sitt intresse att ställa upp med ett skarpt case för studenterna.