Wilhelm Hanzén öppnar eget inom PR – jobbar med Jasmine Kara

Efter flera år i förlagsbranschen startade örebroaren Vilhelm Hanzén förra veckan PR-byrån Gul PR. Redan är flera samarbeten klara.

– Jag har en stor passion för att hjälpa andra attmed med rätt budskap i rätt kanaler, nå rätt personer. Genom Gul PR kan jag göra det och vara en del i författares, artisters och företags spännande utveckling, säger Vilhelm Hanzén.

Under sommaren sköter Gul PR mediebearbetning och -kontakt för sångerskan Jasmine Kara, känd från bland annat Let’s Dance och Körslaget. Hon bor idag i Los Angeles men kommer under juli att turnéra i Sverige. Efter att ha opererat bort knutor på stämbanden är hon i höst även tillbaka med nytt album.

Förutom mediehantering arbetar Gul PR med att förmedla föreläsningar åt flera personer. Bland de samarbeten som är officiella märks Sveriges största youtubers Daniel och Emil Norberg, som för allmänheten är allra mest känd för sina parodier på Melodifestivalen. Årets parodier på finalen och Andra chansen har tillsammans mer än 8,5 miljoner visningar. En annan person är innehållsskaparen Axel Palm, som tidigare i år nominerades till Guldtuben-galan i den prestigefyllda kategorin ”Årets Samarbete”.

– Det är väldigt roligt att redan ha fått flera samarbeten i hamn. Förhoppningen är att få fler spännande samarbeten framöver, med såväl artister, författare och företag, säger Vilhelm Hanzén.