Four PR har fått förnyat och utökat förtroende från biltillverkaren Ford, som nu förlänger sitt avtal med byrån. Avtalet omfattar pr och strategisk kommunikation i Sverige.
Four PR har arbetat med Ford Motor Company AB sedan slutet av 2015. Under våren har Ford växlat upp sitt pr-arbete ytterligare genom att tillsätta en informationschef, och som ett led i intensifieringen väljer de nu att förlänga och utöka avtalet med Four PR.
– Vi är väldigt glada över det här förtroendet, som bygger på att vi har visat goda resultat under samarbetet. Det finns så mycket potential i Ford som varumärke och det värmer kommunikatörshjärtat att de då också väljer att utveckla arbetet ännu mer, säger Martin Ruist, vd och kundansvarig på Four PR.
Four PR har de senaste åren kunnat dra nytta av trenden att även stora företag väljer mindre, flexiblare byråer framför de stora jättarna. Four PR jobbar idag med kunder både i och utanför Sverige. Uppdraget för Ford Motor Company AB rör pr-arbete i hela Sverige.
– Pr är en viktig del i vår ambition att se till att Sverige vet vad en Ford är och vilket engagemang för både global och lokal utveckling som ligger bakom allt vi gör. Four PR har varit ett viktigt stöd som gjort att vi ökat vår share of voice markant hittills i år, så jag ser verkligen fram emot vad samarbetet kan ge i framtiden, säger Erik Lindham, informationschef på Ford Motor Company AB.
Fokus för pr-arbetet framöver är inställt på att lyfta Fords internationella satsningar och ställningstaganden inom mobilitet och hållbarhet.