Försäljningen av ”rosa bullar” har hittills gett drygt en miljon kronor till fortsatt forskning om bröstcancer. I oktober väntas ytterligare 250 000 kr kunna skänkas till den fortsatta kampen mot bröstcancer tack vare Bonjours Rosa Bullar.
Tillsammans med butikskedjor, bloggare, media och vanliga konsumenter som köpt de Rosa Bullarna har Bonjour bidragit i kampen mot bröstcancer på ett sätt som få andra kommersiella aktörer gjort, allt ifrån att samla in pengar till att nå ut och informera om hur man kan upptäcka bröstcancer i tid.
– Rosa Bullar föddes ur tanken att våra goda bullar också kan göra gott. Kanelbullens vita pärlsocker byts mot rosa under oktober och intäkterna går oavkortat till Bröstcancerfonden. Det är vårt sätt att göra det enkelt för konsumenter att göra skillnad, säger Eva Strömbom, Marknadsdirektör på Lantmännen Unibake.
Unibake har tillverkning i Örebro och Mantorp.
foto: Unibake Lantmännen