Efter fyra år på Örebrokompaniet väljer Anna Iderot Bjelke att lämna bolaget för en tjänst som Kommunikations- och inredningschef på IKEA Örebro. Anna har jobbat som marknadsstrateg, ansvarat för platsvarumärket Örebro och den marknadsföring Örebrokompaniet står för.
– Jag känner att Örebrokompaniet har flyt och att vi kommit in i de sammanhang där vi bör vara för att marknadsföra Örebro på bästa sätt, säger Anna Iderot Bjelke. Vi är ett starkt team och har fina förutsättningar för att stärka kännedomen om Örebro ännu mer. Att jag byter jobb har med min egen personliga utveckling att göra och det känns väldigt spännande att få komma in i en världsomfattande koncern som IKEA är och allt vad det innebär både organisatoriskt och affärsmässigt.
Musikhjälpen, Spökstaden och den regionala rekryteringskampanjen Byt Liv, är några projekt som går av stapeln under hösten och som Anna kommer att delta i innan hon avslutar sin tjänst till årsskiftet. Enligt Örebrokompaniets VD Christer Wilén kommer bolaget nu att se över organisationens kompetensbehov för att sedan rekrytera till en helt ny tjänst. Arbetet med att jobba med stärka platsvarumärket Örebro