Nu kan företag ”hyra in” en marknadsavdelning – Strateg ger tillgång till 40 kompetenser

För två månader sedan lanserade kommunikationsbyrån Strateg sin nya tjänst ”Hyr en marknadsavdelning”. Byrån har redan tecknat avtal med två nya kunder. – Detta bevisar att vi hade rätt i att även mindre företag vill kunna få rätt spetskompetenser inom marknadsföring när de behöver dem, säger Leif Goldkuhl, marknadschef på Strateg.

Idag är kompetenskraven på marknadsavdelningen både spridda och djupt specialiserade. Som en lösning på det lanserade Strateg i höstas en ny tjänst, där företag istället för att anställa en person som ska klara allt hyr hela marknadsavdelningsfunktionen av Strateg. På så sätt kan även mindre företag hyra in all spetskompetens i ett enda paket och till en fast månadskostnad. Nu summerar byrån de första månaderna med den nya tjänsten och konstaterar att lanseringen har varit lyckad. Två nya kunder, Ventpartner och Konceptiq, har redan börjar använda tjänsten och fler företag har visat intresse.

– Vi arbetar ständigt med att utveckla vårt erbjudande för att göra både små och stora kunder framgångsrika. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda vår nya tjänst till mindre företag, som tidigare kanske inte har haft tillgång till alla specialisttjänster. Tjänsten har verkligen öppnat upp nya dörrar, både för oss och kunderna, säger Leif Goldkuhl, marknadschef på Strateg.

Marketing automation, big data och content marketing är bara några av de begrepp som har dykt upp under de senaste åren i marknadsföringsvärlden. För små marknadsavdelningar kan det vara svårt att ha kunskap om allt. Genom Strategs nya tjänst får företag tillgång till 40 olika kompetenser till en fast månadskostnad.

– Kunderna verkar gilla tryggheten av att få en hel marknadsavdelning till ett fast pris månadsvis. De behöver bara betala för rätt kompetens vid rätt tillfälle och bara när de behöver den, säger Leif Goldkuhl, marknadschef på Strateg.