Telefonväxeln för Region Örebro län har återigen tagit hem ett silver när SM i telefoni & kundservice 2016 avgjordes. Med den här placeringen befäster de sin ställning som en av Sveriges bästa telefonväxlar i klassen med fler än 5 000 anknytningar.
– Att ligga i topp år efter år visar vår goda kvalité och kräver att vi alltid jobbar för kundens bästa, säger Camilla Hallbäck, avdelningschef för telefonisterna på Region Örebro läns växel. Jag är oerhört stolt över mina medarbetare. För att lyckas med det här får våra medarbetare regelbundet personlig coachning. Vi arbetar på individnivå så att alla i personalen känner att de utvecklas i sitt jobb och kan göra sitt bästa utifrån sina förutsättningar.
SM i telefoni och Kundservice anordnas av företaget Q survey. De använder sig av mätmetoden Mystery Survey. Det innebär att professionella undersökare ringer 200 samtal och bedömer samtalen utifrån bland annat allmän attityd, engagemang och bemötande.