Pausit och Gul PR i samarbete om kommunikation

Företaget Pausit har inlett ett samarbete med Gul PR. Samarbetet avser kommunikation om Pausit och deras friskvårdsprogram.

— Efter att under flera år ha arbetat med att bygga upp en stark bas för vårt arbete börjar vi nu arbeta med snabbare expansion. Vi går i dagarna in i Norge och vill stärka vårt varumärke både där och här i Sverige. Samarbetet med Gul PR kommer vara ett viktigt steg mot att stärka vårt varumärke och berätta mer om vårt erbjudande, säger Mikael Wahman, försäljnings- och marknadsansvarig och en av Pausits delägare.

Pausit är ett pausprogram som köps in av arbetsgivare för att användas av personer med stillasittande arbete. Företaget befinner sig just nu i en expansionsfas där man just påbörjat en etablering i Norge. Bland befintliga kunder i Sverige finns företag, myndigheter, organisationer och kommuner och regioner. Bland annat används programmet från Pausit av Scania, Skolverket, Örebro universitet, Stockholms läns landsting och Göteborgs stad. Totalt används programmet av fler än 100 000 personer i Sverige.

— Pausit är ett spännande företag som ligger helt rätt i tiden. Det är väldigt spännande att de väljer att satsa hårt på den svenska marknaden samtidigt som de påbörjar sin internationella uppskalning, säger Vilhelm Hanzén, Gul PRs grundare.

Gul PR är en PR- och kommunikationsbyrå som arbetar efter devisen ”resultat är viktigare än fina fackord”. Bland kunderna finns Sveriges största youtubers Daniel och Emil Norberg, organisationen Love and Hope (tidigare LoveNepal), Di Gasell-företaget Candles.