Den 3 april började Louise Anestad Sarbäcken som ny evenemangs- och marknadsansvarig på Örebrokompaniet. Louise har sin bakgrund inom det privata näringslivet där hon arbetat som chef och projektledare med bland annat koncept- och varumärkesutveckling, marknadsföring och försäljning med varumärkesutveckling i kombination med sponsorstrategiskt arbete som specialitet.
Louise kommer närmst från arbetet som byråchef på reklam- och eventbyrån Soul NPP i Örebro och har tidigare arbetat på PS Communication, kommunikationsbyrå från Stockholm. Under 2015 arbetade hon som projektledare för Jubileumsveckan Örebro 750 år på uppdrag av Örebrokompaniet.
-Under arbetet med Jubileumsveckan insåg jag vilken potential Örebro har som evenemangsstad. Festivalen hade över 400 000 besökare under sex dagar! Det känns otroligt spännande att få anta utmaningen att utveckla Örebro vidare mot målsättningen “Sveriges största evenemangsstad efter de tre storstadsregionerna”, kommenterar Louise
-Att dessutom få förmånen att arbeta med Örebro som varumärke och sprida både plats och kännedom i övriga Sverige är något jag ser fram mycket emot!
Tjänsten som evenemangs- och marknadsansvarig är ny på Örebrokompaniet och handlar om att tillsammans med externa lokala, nationella eller internationella arrangörer eller i egen regi föreslå och genomföra evenemang i kommunen som marknadsför Örebro. I tjänsten ingår även ansvar för platsmarknadsföringen av staden, förutom evenemang även gentemot potentiella inflyttare och etablerare.
-Vi är mycket nöjda med rekryteringen av Louise. Under jubileumsveckan hade vi ett mycket bra samarbete och den succé som den innebar talar egentligen för sig själv. Både Örebro och Örebrokompaniet är att gratulera till att vi nu knyter en så kompetent kraft till detta viktiga uppdrag, kommenterar Örebrokompaniets VD Christer Wilén.