Startupbolaget Deligate väljer Gul för kommunikation

Startupbolaget Deligate har inlett ett samarbete med Gul PR. Samarbetet avser främst strategisk kommunikation om Deligate och deras tjänst för matvarubranschen.

– När man som oss har en väldigt branschnischad produkt är den enda marknadsföring vi kan göra genom PR i rätt kanaler. Där kändes Ville och Gul PR som det självklara valet. Ett fantastiskt företag med bra insikt för startupvärlden, säger Adam Vikström, VD på och medgrundare av Deligate.

Deligate är ett svenskt företag med säte i Örebro. Med rötter inom både livsmedelshandeln och avancerad systemutveckling har bolaget lyckats skapa ett innovativt verktyg för datumkontroller. Deligate jobbar med att öka handlares och konsumenters medvetenhet och ansvar inom vår tids viktigaste frågor; miljö och moral.

– Deligate bygger på en otroligt bra idé, som utförs på ett väldigt bra sätt. Energin och drivet som personerna i bolaget har är enormt. Genom att öka människors kännedom om Deligates tjänster och varumärke kommer de att kunna gå ännu längre med det de gör. Det är ett privilegium att få vara en del av deras resa, säger Vilhelm Hanzén, Gul PRs grundare.