Örebrokompaniet rekryterar två – ska jobba med sociala medier och slottets utveckling

slottet-utveckling

Örebrokompaniet har anställt ytterligare två personer. Johan Arvidsson har nyligen tillträtt en tjänst som digital marknadskommunikatör och efter sommaren börjar Camilla Törnquist som projektledare för evenemangsverksamheten på Örebro slott.

Johan Arvidsson har närmare 20 år bakom sig som journalist i en rad olika roller, allt från sportreporter till nyhetschef samt från webbredaktör till projektledare. Närmast kommer han från Örebro Hockey där han arbetade som kommunikationschef. Han har även ingått i en digital spetsgrupp inom SHL som arbetat med digital innehållsutveckling för Svenska Hockeyligan.

Tidigare har Johan bland annat jobbat på Aftonbladet, TT, SVT och NA och som copywriter. Förra våren vann han pris på European Newspaper Award i Wien för innovativt online-berättande och har även föreläst och utbildat företag och organisationer inom sociala mediers styrkor och svagheter.

– Jag brinner för att lyfta fram människor och känslor i det digitala berättandet. Bygga relationer i våra digitala kanaler och se till att materialet vi delar sprider sig både brett och rätt. Och på sikt samspelar ännu mer med vår webb, säger Johan.

– Jag är supersugen att komma igång ordentligt även operativt och jättetacksam för att jag får den här chansen av Örebrokompaniet. Jag vill samtidigt tacka Örebro Hockey för min tid där och önska klubben all lycka kommande säsong i SHL.

Örebrokompaniet har även anställt Camilla Törnquist i rollen som projektledare för att utveckla evenemangsverksamheten på Örebro slott. Detta kommer att ske inom ramen för ett projekt som inleds efter sommaren och pågår under hela 2018.

Camilla kommer närmast från reklam- och eventbyrån SoulNPP där hon arbetade som producent och projektledare. Framför allt har hon producerat Sveriges största julkonsert O, Helga Natt, men hon också varit inblandad i ett flertal stora företagsevent. Under sin tid på SoulNPP arbetade Camilla dessutom med strategisk utveckling av kommunikation och varumärken. På hennes CV finns även fyra år som marknadschef på Oppboga Bruk samt en tid som projektledare på reklambyrån Strateg. För närvarande är hon tillfälligt utlånad till Örebro SK Fotboll där hon arbetar som evenemangsansvarig.

– Det ska bli jättespännande att få uppdraget att vara med om att äntligen öppna Örebro slott på allvar, både för örebroare och besökare. Slottet är ju den främsta ikonen vi har, kommenterar Camilla.

– Genom åren har det gjorts många utredningar om hur vi ska utveckla slottet. Så nu ska det bli riktigt roligt att kunna gå från rapport till handling.

Camilla kommer att avsluta sitt uppdrag på ÖSK innan hon tillträder tjänsten på Örebrokompaniet den 14 augusti.

Bilden är från ett Öppet hus på Örebro slott.