Beställningscentralen för serviceresor har tagit SM-guld i telefoni och silver gick till växeln i Region Örebro län.
– Vi är oerhört stolta och glada att vi tagit SM-guld i telefoni. Alla medarbetare i beställningscentralen för färdtjänst- och sjukresor har tillsammans bidragit till det fantastiska resultatet vi nu uppnått. Genom att i varje samtal med våra kunder fokusera på; ett trevligt bemötande, ha en hög kunskapsnivå och samtidigt vara effektiva har vi lyckats leverera en service som vi är mycket stolta över, säger Markus Österdahl, sektionschef för Beställningscentralen vid Regional utveckling/Region Örebro län.
Beställningscentralen har deltagit i tävlingen SM i telefoni och tävlat i klassen Contact Center/Resor och Transport tillsammans med 11 andra företag. Professionella undersökare har ringt anonymt och bedömt den upplevda kvalitén på servicen. De har bokat resor eller ställt frågor om regler gällande färdtjänst och sjukresor. De bedömningskriterier som gäller för SM i telefoni är bland annat bemötande, kunskap och effektivitet.
Juryns motivering:
”Hit ringer många både morgon och kväll och de trevliga agenterna finns alltid där för sina resenärer. Ett vänligt bemötande är vad som väntar, sitt lugnt i båten så kommer vi och hämtar. Värdiga vinnare i klassen Resor & Transport är Beställningscentralen för Serviceresor – Region Örebro län.”
Deltagandet i SM är en investering i en objektiv kvalitétsmätning. I deltagandet ingår en omfattande rapport på vad som är bra och vad som kan förbättras.
Tävlingsmomentet är även motiverande och skapar en tävlingsanda som bidrar till ännu mer effektivitet.
Med silvermedaljen befästs ställningen som en av Sveriges bästa telefonväxlar i klassen med fler än 4 000 anknytningar. Växeln har deltagit i tävlingen i 12 år och under de åren har växeln placerat sig på första plats fem gånger och andra plats sju gånger. De tävlar mot både privata och offentliga telefonväxlar.
– Att ligga i topp år efter år visar vår goda kvalité och kräver att vi alltid jobbar för kundens bästa, säger Camilla Hallbäck, avdelningschef för telefonisterna på Region Örebro läns växel. Jag är oerhört stolt över mina medarbetare. För att lyckas med det får alla medarbetare regelbundet personlig coachning. Vi arbetar på individnivå så att alla i personalen känner att de utvecklas i sitt jobb.