Bra start på året för Four PR – ”kundstocken utökats med 15 procent”

Året har börjat fint för Örebrobaserade PR-byrån Four PR. Bara under årets två första månader har kundstocken utökats med 15 procent.
– Vi har en tydlig tillväxtstrategi och det här visar att vi har en produkt och ett erbjudande som håller och är attraktivt, säger Martin Ruist, vd och medgrundare på byrån.

Four PR befinner sig just nu i en stark tillväxtfas med flera nya och utökade kunduppdrag. En av de nya kunderna är företaget WER, som är marknadsledande i Sverige när det gäller kvalitetsverktyg för verkstadsbranschen.

– Det känns oerhört kul att börja jobba med Four PR. Alla i Four-teamet har varit väldigt professionella i all vår kontakt hittills. Jag känner mig trygg. 2018 är året då vi kommer ta plats i relevanta samtal, säger Pontus Eriksson, marknadschef på WER.

Under 2017 växte Four PR med mer än 60 procent, och 2018 har inte börjat sämre med den stora inströmningen av nya kunder.

– Den här årsinledningen kommer innebära att vi också behöver anställa, men vi måste landa lite först i de här uppdragen för att få en bra bild av exakt vilken typ av roll eller kompetens det kan röra sig om, säger Martin Ruist.

Four PR grundades 2010 i Örebro men har i dag även kontor i Stockholm och är verksamma i hela Norden. Byrån sysselsätter i dag sju personer och anlitas av kunder både i och utanför Sverige, inom B2B, B2C och intresseorganisationer. De största kunderna är Ford Motor Company, Lantmännen Unibake, Knauf Insulation och Engcon Holding.