Entreprenörskap utan gränser lyfts fram på Live at Heart

Showcase-festivalen Live at Heart är en av Sveriges och Skandinaviens främsta mötesplatser för musik och film. Nu görs en satsning på att addera entreprenörskap. Live at Heart lockar folk från hela världen. Förra årets musikprogram innehöll 230 band på 24 scener i centrala Örebro. Dessutom 40 filmer och runt 40 talare i olika seminarier och workshops. Inspirerat av South by Southwest i Austin.

— Årets tema är “Entreprenuership has no borders”. Inom entreprenörskap spelar det ingen roll vilket kön man har eller vilket språk man pratar. Det är drivet att skapa något som är det intressanta och i mötet mellan olika människor händer det spännande saker, säger Niclas Molinder, medgrundare av Creative House.

Live at Heart arrangeras i år för nionde gången. Och festivalen växer även i år. Nytt för i år är Live at Heart CREATIVE, en del som handlar om entreprenörskapMålet är att skapa en spännande mötesplats för entreprenörer och bolag från hela Norden, samt ge dem möjlighet att träffa investerare.

Live at Heart CREATIVE är koncentrerad till 2 dagar under Live at Heart-veckan, den 6-7 september. Torsdagen den 6:e september blir det en pitchdag kombinerat med seminarier på Örebro Konserthus. På kvällen blir det bland annat mingel och prisutdelning för bästa pitch. Marie Wall, startupansvarig på Näringsdepartementet kommer vara prisutdelare.

, ,