Fotbollsspelaren Jimmy Durmaz från Örebro är nu ansiktet utåt i en av H&Ms höstkampanjer. Han har valt ut sina favoritplagg skapad efter ledorden “preppy sportswear”, skriver Dagens Media. Kunden kan lägga på en extra summa på köpet och på så sätt stödja Locker Room Talk, som verkar för en bättre miljö i omklädningsrummen på landets idrottsarenor. Sedan bidrar H&M med motsvarande summa.
“Det var väldigt roligt att välja ut mina favorit-looks från H&M:s kommande kollektion, de visar verkligen upp den stil som jag vill bära i höst. Samarbetet känns riktigt bra då det speglar mig som person med mitt intresse för stil och mitt engagemang för Locker Room Talk. Jag tror och hoppas att vi tillsammans, genom Locker Room Talk, kan nå ut till unga och motivera dem till att våga vara sig själva och våga lita på sina egna drömmar och mål i livet” skriver Jimmy Durmaz i ett pressmeddelande.
källa: Dagens Media