Sushi Yama lanserar egen tidning – ”Vi vill ta sushin och Japan närmare Sverige”

I dag lanserar Sushi Yama sin egen tidskrift, Yama Paper. Det är ett magasin som ges ut två gånger per år och som kommer att finnas i kedjans samtliga restauranger. Läsarna bjuds kostnadsfritt på redaktionellt innehåll i form av resereportage från ”soluppgångens land”, historia kopplad till sushin och dess råvaror samt en inblick i Sushi Yama.

– Yama Paper är ett projekt som vi har sett fram emot under en längre tid. I år har Sushi Yama dessutom funnits i tio år och vi känner att det är rätt i tiden för en lansering. För oss är det ett sätt att ge lite tillbaka till våra gäster och de som uppskattar vårt varumärke. Vi vill ta sushin och Japan närmare Sverige och det tror vi att magasinet kan bidra till. Samtidigt tror vi fortfarande att tryckt media uppskattas och därför har vi valt publicering på webben som ett komplement till den tryckta upplagan snarare än tvärtom, berättar Danny Barsoum – Chief Brand Officer.