Würth startar en ny säljkanal nästa år – satsningen leds av Marie Hedlund

Würth Svenska AB fortsätter satsa offensivt. Bolaget, som säljer industriförnödenheter och hjälper proffskunder med service och smarta logistiklösningar, planerar att starta upp en ny säljkanal under första delen av 2019. Ledare för den här satsningen är Marie Hedlund, med 20 års erfarenhet av telefonkommunikation, försäljning och coaching.

-Vi kommer att bygga upp en helt ny säljkanal – Würth Innesälj, som kommer att bli ett riktigt bra komplement till övriga säljkanaler. Vi lägger stark vikt vid den personliga kontakten och grunden är att vi vill finnas tillgängliga för våra kunder och deras behov, säger Marie Hedlund, Ledare Würth Innesälj.

Würth Svenska AB har sedan tidigare tre säljkanaler: Fältsälj, Butiker och E-handel. Genom att starta upp Würth Innesälj blir Würths tjänster och service ännu mer tillgängliga för kunderna.

-Satsningen ligger helt i linje med vår vision “Fler glada kunder” som handlar oerhört mycket om tillgänglighet och närhet. Genom att investera i säljkanalen “Innesälj”, så kan vi öka servicen till våra kunder ytterligare ett snäpp. Hela vår affärsidé handlar om att spara tid och effektivisera kundernas vardag – Innesälj är en viktig del i denna inriktning, säger VD, Torbjörn Seger.