Woilà håller koll på prissänkningar på nätet – kunden får pengar tillbaks

Nu satsar konsumenttjänsten Woilà i Örebro. Bolaget arbetar för att öka tryggheten för konsumenter, genom att de kan få tillbaka mellanskillnaden från tidigare köp om priset på en vara sänks efter att kunden köpt den. Tjänsten finns tillgänglig sedan tidigare, men nu satsar man extra på Örebro, eftersom det är en tillväxtort som har många e-handelsföretag.

– Vårt mål är att underlätta för människor. Ofta handlar man på nätet utan att sedan ha koll på om e-handeln sänker priset på varan man har köpt. Eftersom man i många fall har rätt att få tillbaka mellanskillnaden, ville vi bygga en tjänst som ordnade det. Örebro är mycket intressant för oss, eftersom det är en medelstor svensk stad med ett riktigt bra geografiskt läge, säger Wilhelm Schenning, medgrundare av Woilà.

När man är ansluten till Woilàs tjänst kan de automatiskt hitta kvitton från e-handlar i användarens mailkorg. Om sedan priset sänks på någon vara som man har köpt, löser Woilà så att man automatiskt får mellanskillnaden tillbaka. Kunden själv behöver aldrig ha någon kontakt med butiken.

– Det är på tok för krångligt för privatpersoner att själva hålla koll på prisförändringar i butiker, och det blir svårare ju mer vi handlar via nätet. Med Woilá automatiseras allt sådant och man får automatiskt tillbaka mellanskillnaden om priset justeras nedåt, säger Wilhelm Schenning.

Tjänsten har sedan april 2018 varit under utveckling och under drygt tio månaders tid har transaktioner för över 25 miljoner kronor passerat genom tjänsten.

– Med nuvarande tillväxttakt ser det ut som att vi kan nå en miljard i transaktioner för året. Tillskottet hjälper oss att fortsätta accelerera, med ett spännande 2019 framför oss. Skydd för prisförändringar av produkter är bara starten. Vi plockar en stor del av värdekedjan efter köp, och med större volymer öppnar det upp för en hel del spännande möjligheter framåt.

Woilà är en tjänst som automatiserar tillbakabetalning av mellanskillnad till konsumenter. Köper man något och det sedan sänks i pris, får man genom Woilà tillbaka mellanskillnaden utan att behöva ha kontakt med butiken. Woilà grundades år 2016 av Wilhelm Schenning, Carl Enbom, Jonas Friman och Rickard Bergeling.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *