ICA Gruppen går in som partner till eventet Food Tech 2020, som arrangeras den 12 mars i Örebro.
– Vi vill vara med och främja nya framtida bolag och bidra till lösningar för ett hållbart samhälle, säger Ann-Katrin Tottie, framtidsanalytiker på ICA Gruppen.
Som framtidsanalytiker och varumärkeschef för ICA Gruppen funderar Ann-Katrin Tottie dagligen över hur drivkrafter och beteenden förändras hos konsumenterna. En framtidsspaning handlar om bekvämlighet och om att kunder söker sätt att förenkla livet, ofta med digitala lösningar. En annan om vikten av upplevelser och att vi söker lycka genom aktivitet.
– Det tredje spåret handlar om meningsfullhet. Både att vi vill göra gott som individer men också tillsammans med andra bidra till en bättre värld när det gäller till exempel hälsa och hållbarhet.
Här ser Ann-Katrin Tottie att ICA, som stor aktör inom livsmedelsbranschen, har stora möjligheter att göra skillnad. Och som partner på Food Tech hoppas hon få möta andra som jobbar med att hitta lösningar för en mer hållbar matproduktion.
– Jag ser Food Tech som en arena där näringsliv, startups , forskare och andra med intresse av branschen kan mötas, samtala och knyta viktiga kontakter, säger hon.